пʼятницю, 30 березня 2018 р.

Складень :: Олег Левченко :: Горобцям сучасним :: Танка / Ренгу / Хоку (2001)

Олег ЛЕВЧЕНКО

ГОРОБЦЯМ СУЧАСНИМ

Танка
Ренгу
Хоку


ТАНКА

***
небо кривило
криваво апостольськи
на сталактитах
що скупчили крапочки
зір пориваючи вниз

***
Цілунків вино
З надзвичайним букетом,
Такому, як я,
Дай приємно ковтнути,
Тебе відчуваючи.

***
Кульбаб космічність
Стала світом дівчинки
В її долоні,
Наче сніг, букетиком,
Не сполохнувшись вітру.

***
Під лопатою
Земля, зробивши сальто
Гульк у ямочку!..
Я переконуюся
У талановитості.

***
Розсиплеш чіпси,
Гейби клишавий ведмідь.
— Оце так треба?
«Що поробиш? Мається.
То — горобцям сучасним!»

***
Я йду до тебе
Божевіллям слів своїх,
Немовби геній.
Тобі так не здається?
Потребую ж співчуття!

***
Про мене кажеш:
«Я і норма — явища
Антисуміені».
Добре, бути думці так!
Для тебе — не я норма...

***
Обличчя дерев
У кріслах м'яких бордюр
Вивчають, чомусь, .
Людей філармонію...
Подивляться й позіхнуть.

***
твоя присутність
через тисячу метрів
відчує мене
весніють квіти поля
то для тебе кохана

***
благословенна
святоблива присутність
вабливих розмов
прилітають ластівки
весніє ластовиння

***
блідаве літо
сторінкою інтернет
подивилося
руденьке кошенятко
біля клавіатури

***
мовчить касета
в шахті магнітофона
ти на природі
натискай відтворення
твори собі подібних

***
Знизу на джинсах
Висить матня матюків.
Зустріч з асфальтом.
З г(о)ріха природу слів
Скидатиму лушпиння.

***
Чашка пахощів
Зелен-чаю й жасмину,
Як твоя врода.
Легкістю поцілунків
Питиму тебе ніжно.

***
де-не-де і т.д.
твій тріск трав вкриває крик
десь зійшов Агов
буде падати мадам
ти не сам ха сан а сан

***
Агітка-погляд.
Ага, загітували!
Агата Крісті?
Ліхтар надії в мреві
Ліфтер уключить в очі.

***
Певно півень впав.
Шапку шибко в шубку — шмиг!
Гріти грати — гра.
Форма ферми є фірма".
Флору ліри лору, га?

***
Мура химерить:
То міра моря — миля,
То мило миле...
То майже може й маже!..
А може хай як може?

***
Сторінка й замок.
Стороною йде замок.
Стираю кіно.
Помпу-пам'ять у Каннах
Помну в м'яти локонах.

***
Тим усім, хто був,
тим усім, хто є,
тим усім, хто буде —
хто наклав на себе руки —
я висловлюю протест:
жити буду до кінця!


13.05.2001
Наснилось сьогодні мені харакірі.
Жахнулась сакура.


РЕНГУ

Ясніє думка
У травневому злеті
Рости від корінь.
Проростає цілунком
Галузочка дерева.

Гарнюсінький світ
Чепуриться тобою,
Промінням, дощем.
Проростає цілунком
Галузочка дерева.

Гарнюсінький світ
Чепуриться тобою,
Промінням, дощем.
Напуває повітря
Чутливе цвірінькання.

Занурюй краса
У гарячу природу
Своєї мети!
Напуває повітря
Чутливе цвірінькання.

Занурюй краса
У гарячу природу
Своєї мети!
Віртуозністю неба
Горітиме райдуга.

Жагуча струна
Поміж крил вселюбові
Наш слух золотить.
Віртуозністю неба
Горітиме райдуга.


АГЕКУ

***
Поділись роздумами
Одкриваючи світ(ло)!

***
Не кричи!
Слухай серце
... ... ...

***
Поцілуй в уста •
зачни любов!


ХОКУ

***
Муха в кімнаті.
Дати тобі розуму
Бути за вікном?

***
Комір в театрі —
Колір тир-лім-бом-пилу.
Відчуття сцени.

***
Бачиш збочення?
Непередбачуваність!
Бедлам лампад... Так?

***
В окропі короп,
В окропі й кріп, як полин.
Чадить Чорнобиль.

***
Кепель та п'ятак.
Щось закепкував лисун.
Хрумкотить рука.

***
Садок вишневий.
Україна.
Японська сакура.

***
Приємна думка,
Коли звучить у формі.
Жовнір при зброї.

***
Місто без води,
Водограї ні гу-гу!
Що, електрик(а?)?

***
Уповільнюється хід.
Життя надвечір
Й мої роздуми.

***
Ґулю ґедзь вкусив
На нозі Ахіллеса.
Я пригнічений.

***
Мене і мене
Гальмувало повітря.
Не гальмо(ю) я.

***
Береш Біблію —
Горнеться твоя думка.
Гортається світ.

***
 Я б не хотів,
 щоб з такого цікавого поета
 став поганий політик.
    Про автора. Володимир Осляк

Моя біла думка
лягає на чорний світ.
Йому холодно.

***
Воно прийде.
біль(ле) ЗНИКНЕ.
Вона оголиться.

***
Буду як донор:
Сорочку скидатиму;
Вона — бігуді.

***
Миєш ти спини,
Голиш ти шиї машин.
Бути шоFером.

***
Тобі. кохана,
Ось цю купив лопату.
Любов до справи.

***
ПОЛІТИК-ПІЇТ
перелазить через пліт
палітри політ.

***
Відкрийте світло,
Я хочу вікно.
В мене галюні!

***
Агресія — хтось.
Апробованість?
Розгалузилось.

***
Національна
Нас валюта єднає.
Ідеологи.

***
На хресті ( )
Зі знаком Бога..
Ваша репліка!

***
Гудуть берези
Голодними хрущами.
Значок якості.

***
Я спів.чуваю повіям.
Це не праця...
А може не життя?

***
Гуркіт метро в переході.
Танець звуків на руках.
Гармонь розчинює неспокій.
Пливуть долинаннями кроки.
«Чорнобривці посіяла» ти...

Міста розчахнутий простір
Просить, ні! — кричить, гарчить...
Квартири-курники, як просто,
Ховають людей у самотність.
У власній оселі — ти, власне, як гість.

Музика міста гальмує...
Муза входить у твій дім.
Минає місто, місце музи,
А втомлену збуджує думку
Гармонійна гармонь й перехід.


Житомирське книжкове-газетне
видавництво «Полісся»,
Тел. 37-32-23, 37-35-53.
Тираж 500. Зим. 1970.

Немає коментарів: